luni, 10 februarie 2014

Realizarea tancului TR-125

   Între anii 1987 şi 1988, într-un timp extrem de scurt, s-a reuşit proiectarea şi realizarea prototipului tancului românesc TR–125 (P 125). Acesta îngloba cele mai noi realizări ale experienţei cercetătorilor români şi ale industriei naţionale de apărare.
Turela şi elementele de încărcare automată a acestui tanc au fost proiectate de ICSITEM Bucureşti iar şasiul, cu toate agregatele ce intră în el, a fost proiectat de ACSIT–P 124 din structura F.M.G.S. Bucureşti.
Este demn de remarcat că, pe acest tanc, s-au montat cele mai moderne echipamente care erau în curs de experimentare sau asimilare în fabricaţie de industria românească: tunul calibru 125 mm, stabilizatorul tunului 2E 25M, mecanismul de încărcare automată a tunului, calculator balistic, noul proiector de tip L–2, instalaţii de avertizare împotriva iluminării cu laser pentru lansare a grenadelor fumigene şi a capcanelor termice etc. Totodată, s-a reuşit experimentarea şi asimilarea noilor tipuri de muniţie pentru tun, lansatoare de grenade fumigene etc.

Principalele caracteristici ale acestui tanc sunt:
• Produs – 1984 – 1991
• Greutate – 50 t
• Echipaj – 3 militari

• Armament:
1. Tun
– Tipul tunului – cu ţeavă lisă
– Calibru – 125 mm
– Cadenţa de tragere – 8 lovituri/minut
2. Mitraliera jumelată – 1 x 7,62 mm
3. Mitraliera A.A. – 1 x 12,7 mm
4. Lansator de grenade – 6 tuburi 81 mm

• Motor
- 8 VS A3 diesel, 8 cilindri, 4 timpi, supraalimentat
- Puterea motorului – 900 CP
• Puterea specifică – 18,75 CP/t
• Transmisie – hidromecanică, automată
• Presiunea pe sol – 0,875 daN/cm2
• Panta longitudinală – 32º
• Viteza maximă – 60 km/oră
• Autonomie (fără butoaie suplimentare) – 400 km
• Unitatea de foc – 39 lovituri 125 mm, 2 000 cartuşe 7,62 mm, 300 cartuşe 12,7 mm, 20 grenade fumigene
• Sistem de ochire – turela/tun stabilizate hidraulic în două planuri, cu telemetru laser integrat şi SCF
• Distanţa măsurată – 200 … 5 000 m
• Distanţa loviturii directe cu APFSD – 4 000 m
• Protecţia prin blindaj:
– Turela – 400 mm cu blindaj suplimentar
– Şasiu – 200 mm stratificat 

Locotenent-colonel ing. Alexandru CARAVAN 

http://rft.forter.ro/2010_2_t/06-arm/04.htm

Fac precizarea că au fost fabricate un număr de cinci bucăţi ale acestui model de tanc, toate fiind în evidenţa U.M.01303 din Târgovişte (Regimentul şi ulterior, Batalionul 1 Tancuri "Vlad Ţepeş), însă doar trei erau la Târgovişte, celelalte două fiind unul la FMGS Bucureşti iar unul la Şcoala de aplicaţii pentru tancuri şi auto "Mihai Viteazul" din Piteşti, unde poate fi văzut şi astăzi, el fiind expus într-o remiză. Pozele de mai jos sunt făcute de ifim în 22-23 septembrie 2003 la Piteşti, cu ocazia unui seminar având ca temă "Arma Tancuri-trecut, prezent şi viitor". 




7 comentarii:


  1. Din categoria "mai bine rugineau ei...", fotografia nu imi aparţine, este luată de pe internet iar din surse rezultă că a fost făcuta la FMGS Bucureşti, locul unde ruginesc şi T-72'urile noastre !

    http://img43.imagevenue.com/img.php?image=509420770_886757_480374295351498_489317460_o_122_124lo.jpg

    Mai ataşez şi o imagine din satelit a "cimitirului" !

    http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=44.424651&lon=26.184980&z=19&m=b


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă mulţumesc, domnule Samartinean!
      Imaginea din satelit nu ştiu cum s-o preiau ca şi fotografie. Dar cine doreşte s-o vadă, se poate folosi de adresa indicată.
      Cealaltă poză însă, cea cu TR-125-ul mâncat de rugină, am s-o introduc în acest articol.
      Toate cele bune!

      Ștergere
  2. Ce minunată și simplă casetă de vrajă care mi-a readus bucuria și fericirea în viața mea !!! Vă dau această mărturie pentru că sunt atât de fericită, vreau să-i mulțumesc dr. ODION pentru marele lucru pe care l-a făcut în viața mea, El a adus fericirea înapoi în viața mea, nu am crezut niciodată în roți de vrăji până când viața mea nu s-a destrămat atunci când iubitul meu de 4 ani de zile am decis să-i spunem renunțare aproape când am vrut să ne căsătorim. Am fost atât de afectiv emoțional, în măsura în care nu am mai putut face nimic rezonabil, după 2 luni de durere înainte ca un vechi prieten de-al meu să mă prezinte la o vraja online numită Dr. ODION, asta a fost după ce am fost înșelat de diverse roți false de vrăji. Mi-a fost prezentat dr. ODION un adevărat vrăjitor Caster. În mai puțin de 24 de ore am văzut minuni, iubitul meu a revenit la mine și viața mea a revenit exact ca un puzzle finalizat, iar după 1 lună mai târziu ne-am căsătorit și a fost ca un vis pentru mine, deoarece am crezut că am pierdut-o pentru totdeauna. Vă mulțumesc dr. ODION pentru că m-ați ajutat, dar mai ales, onestitatea și rezultatele rapide și precise. EMAIL HIM FOR HELP: (drodion60@yandex.com) sau prin numărul său de WhatsApp +2349060503921 aici sunt CÂTRELE Dr Drion PUȚIN CURAȚI .. GONORRHEA, HIV / SIDA, LOW SPERM COUNTRY, MALOPAUSE PROBLEM, PROBLEMA SCURTĂ Stroke.contactează-l astăzi și rezolvă-ți problema ..

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt atât de încântat, deoarece căsătoria mea ruptă a fost restabilită, iar soțul meu s-a întors după ce ne-a părăsit pe mine și pe cei doi copii ai noștri pentru o altă femeie. După 8 ani de căsătorie, eu și soțul nostru am fost într-o ceartă sau alta până când în cele din urmă m-a părăsit și s-a mutat în California pentru a fi cu o altă femeie. Am simțit că viața mea s-a terminat și copiii mei au crezut că nu-și vor mai vedea tatăl. Am încercat să fiu puternic doar pentru copii, dar nu am putut controla durerile care mă chinuiesc inima, inima mea era plină de dureri și dureri pentru că eram cu adevărat îndrăgostit de soțul meu. În fiecare zi și noapte mă gândesc la el și îmi doresc întotdeauna să se întoarcă la mine, eram foarte supărat și aveam nevoie de ajutor, așa că am căutat ajutor online și am dat peste un site web care sugerează că Dr.Wealthy poate ajuta să revină la ex. rapid. Deci, am simțit că ar trebui să-l încerc. L-am contactat și mi-a spus ce să fac și am făcut-o apoi a făcut o (Vrajă de dragoste) pentru mine. 28 de ore mai târziu, soțul meu m-a sunat cu adevărat și mi-a spus că îi este atât de dor de mine și de copii, atât de uimitor !! Așa că așa s-a întors în aceeași zi, cu multă dragoste și bucurie și și-a cerut scuze pentru greșeala sa și pentru durerea pe care mi-a provocat-o mie și copiilor. Apoi, din acea zi, Căsătoria noastră a fost acum mai puternică decât a fost înainte, totul datorită doctorului Rich. el este atât de puternic și am decis să împărtășesc povestea mea pe internet, încât dr. Vrăjitor, real și puternic, care mă voi ruga mereu să trăiesc mult pentru a-și ajuta copiii în vremea necazurilor, dacă ești aici și ai nevoie de Ex înapoi sau soțul tău s-a mutat la o altă femeie, nu mai plânge, contactează acum acest puternic turnător de vrăji. Iată contactul său: Trimiteți-l prin e-mail la: Cont: wealthylovespell@gmail.com, vizitați site-ul web http://wealthyspellhome.over-blog.com puteți să-l sunați sau să-l adăugați pe Whats-app: +2348105150446, MULTUMESC Dr.Wealthy

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt foarte fericit că am postat aici această mărturie despre modul în care un mare jucător de vrăji m-a ajutat să-mi readuc dragostea vieții mele. Știu că există o mulțime de femei ca mine care au făcut atât de mult pentru a-și întoarce soțul sau iubirile odată, sunt aici să vă spun tuturor să nu mai căutați, deoarece răspunsul este chiar aici. Cred cu sinceritate că dacă există până la cinci turnătoare de vrăji precum Dr. ODION, această lume ar fi un loc mai bun, am văzut oameni plângându-se de felul în care castele de vrăji false au promis că îi vor ajuta, dar cu Dr. ODION îți spun că problema ta este rezolvat deja. Soțul meu și cu mine eram despărțiți de 4 luni și nu puteam suporta fără să trăiesc fără el, am încercat totul pentru a-l avea înapoi, dar nimic nu a funcționat până nu am văzut numeroase mărturii despre un jucător de vrăji numit Dr. ODION și cât de grozavă este munca este. și l-am contactat prin WhatsApp la (+2349060503921) imediat și urmez pasul pe care l-a cerut și în următoarele 48 de ore amantul meu m-a sunat și a fost dornic de iertarea mea și că nu-și dorea altceva decât să mă aibă în brațe pentru totdeauna. Am umplut atât de multă bucurie și fericire încât l-am găsit pe Dr. ODION. Sper că toți aici veți găsi această mărturie a mea și îl veți readuce pe soțul dvs. în doar 48 de ore datorită lui DR ODION contactați adresa sa de e-mail (drodion60@yandex.com) și puteți WhatsApp, de asemenea, la +2349060503921.

    RăspundețiȘtergere
  5. Când l-am găsit pe Dr.Ogaga, aveam o nevoie disperată să-l aduc înapoi pe fostul meu iubit. M-a părăsit pentru o altă femeie. S-a întâmplat atât de repede și nu am avut niciun cuvânt de spus în această situație. M-a părăsit după 3 ani fără nicio explicație. Îl contactez pe Dr.Ogaga prin contactul său și El mi-a spus ce trebuie să fac înainte să mă poată ajuta și am făcut ce mi-a spus, după ce i-am oferit ceea ce și-a dorit, a făcut o vrajă de dragoste pentru a ne ajuta să ne întoarcem împreună. La scurt timp după ce și-a făcut vraja, iubitul meu a început să-mi trimită din nou mesaje și s-a simțit îngrozitor pentru ceea ce m-a supus. A spus că am fost cea mai importantă persoană din viața lui și știe asta acum. Ne-am mutat împreună și el a fost mai deschis față de mine decât înainte și a început să petreacă mai mult timp cu mine decât înainte. De când m-a ajutat dr. Ogaga, partenerul meu este foarte stabil, fidel și mai aproape de mine decât înainte. Recomand cu caldura Dr.Ogaga oricui are nevoie de ajutor. E-mail: ogagakunta@gmail.com
    1) Vrăji de dragoste
    2) Vrăji de dragoste pierdută
    3) Vrăji de divorț
    4) Vrăji de căsătorie
    5) Vraja de legare.
    6) Vrăji de despărțire
    7) Alungați un Iubit trecut
    8.) Vrei să fii promovat în biroul tău/ Vraja de loterie
    9) vrei să-ți mulțumești iubitul
    Contactați acest om grozav dacă aveți vreo problemă pentru o soluție de durată
    ogagakunta@gmail.com

    RăspundețiȘtergere

Oricine poate comenta.
Reamintesc totuşi ce a spus Socrate: Vorbeşte ca să te cunosc.